Författare Ämne: SPC flakes och försämring?  (läst 386 gånger)

Utloggad MikaelHansson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SPC flakes och försämring?
« skrivet: 04 mars, 2020, 21:19:05 »
Hej alla,

Ny här och har läst runt och kan säga att jag har haft ganska små problem med min Meniere.
Har inte haft så många fulla anfall, dock rätt ofta fått hörselrubbningar, tryckkänslighet och
"bomull i huvudet" som sen släppt.
När jag fått anfall så har det oftast varit över på några timmar. När man väl har pratat med
Ulrik i den stora vita telefonen så brukar yrseln lägga sig.

Nu har jag sen i november mer eller mindre konstant haft hörselrubbningar, tryckkänslighet
och en och annan långtradare på tomgång i örat. Börjar bli lite jobbigt så jag tänkte testa
SPC flakes.
Nu vet jag inte om det är två parallella händelser eller om det har något samband.
Bara efter några dagar blev hörselproblemen värre, men tänkte att jag ger det en chans och
fortsätter. Nu igår efter en dryg vecka med SPC så fick jag ett fullt anfall, hängde över toaletten
i 6 timmar. Efter det så släppte inte yrseln, kunde dock låta bli och spy om jag blundade.
Blev inlagd och tog över ett dygn innan jag var på benen igen.

Blir lite orolig, vågar jag fortsätta med SPC? Någon annan som upplevt en försämring?
Kan ju som sagt vara två parallella händelser, men....kan SPC utlöst det kraftiga anfallet
och försämringarna på hörseln?

Mina tankar är hos dem som har det sju resor värre än jag! Måste vara hemskt!
Ha det gott!
/Micke

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 376
    • Visa profil
SV: SPC flakes och försämring?
« Svar #1 skrivet: 07 mars, 2020, 13:50:11 »
Hej Mikael.Kul att du hittat hit.Spc-flaksen tror jag inte var boven i dramat.du vet kanske att du kan få det på "Ett grönt recept"Prata antingen med din läkare som kan rekommendera en Dietist,Så får du det billigare.Här i Stockholms län får man det.Tyvärr gäller det inte alla regioner.
Det finns ett annat medel som heter Salovum. Pulver i dosförpackning.Lätt att använda.Rör ut pulvret i något drickbart ..Enkelt att ha med sig.Detta gäller också i Stockholms län.Du har säkert läst om den här på klotterplanket.
Om du vill får du gärna maila till mig Yvonne.olsen@telia.com.Hoppas det löser sig för dig.Kram Yvonne.olsen :) :) :)

Utloggad MikaelHansson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 12 mars, 2020, 22:42:37 »
Hej Yvonne,

Nej, som sagt har också svårt att tro att det skulle vara det. Troligen två parallella händelser.
Men samtidigt blir man lite rädd när det blir ett så tydligt "samband".
Ska se om jag vågar börja igen :-)

Tack för tipsen, har som sagt läst om Salovum här. Bor i Skåne, vet inte om det går att
få på recept här. Verkar det funka och man ska äta mycket av det så kan det absolut
vara lönt att kolla om man kan få det lite billigare :-)
Ha det gott!
/Micke

Utloggad Tommi

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 02 juni, 2020, 21:24:14 »
Hej Mikael!

Jag rekommenderar att du åker till Hilleröd, A2 privathospital.

Där lämnar du blod och dom mixar lite med blodet och du får tillbaka 9st sprutpr med ditt blod som är fryst. Det är det enda som hjälpt mig och jag har varit yrselfri i typ 2 år nu. Tyvärr så går effekten ur kroppen efter ungefär ett år. Så man måste göra om det, helt klart värt det tycker jag. Lite smådyrt men men.

Jag väntade i ett år och 2 månader innan effekten gick ur min kropp, åkte till Hilleröd och gjorde om proceduren och inte ett enda anfall sen dess. Planerade att åka dit när sommardäcken åkte på men coronan gjorde ju sitt framträdande så jag får snällt vänta. Troligtvis kan dom skriva ut ett intyg på att man ska dit på behandling, man får väl fråga tullen först om dom godkänner det.

Leffe Delo har skrivit om sin upplevelse med behandlingen här på planket, leta reda på det och läs.

Lycka till/ Tommi