Författare Ämne: Tinnitus och distortion  (läst 2878 gånger)

Utloggad Caroline Palmér

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Tinnitus och distortion
« skrivet: 04 juni, 2015, 20:21:14 »
Jag hade vant mig vid en mer eller mindre bra hörsel nu. Använde min hörapparat dagligen och tyckte att det fungerade ganska bra. Nu sedan ett par dagar har jag än riktigt hemsk tinnitus. Det låter som en stark fläkt som står på, ibland låter det som ett helt jumbo jet. Dessutom låter allt sprucket och distorderat, som en trasig högtalare. Jag har inte kunnat använda hörapparaten och jag börjar tvivla på att jag gör att bra jobb på arbetet när jag inte hör vad mina patienter säger. Att vara hörselskadad och jobba med hörselskadade är inte optimalt just nu. Jag har hela tiden förlitat mig på mitt bra öra men nu stör meniere-örat så pass att jag inte hör optimalt med mitt friska öra heller. Suck!

Utloggad Ylva

• Full Member
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
SV: Tinnitus och distortion
« Svar #1 skrivet: 04 juni, 2015, 22:14:36 »
Hej Caroline!
Känner igen det där med "att nu hör jag inte bra med mitt friska öra heller pga tinnitusen i det andra".
Ja, så är det för mig också. Mitt oljud yttrar sig inte direkt som en jumbojet, mer som ett ständigt sus. Men konsekvensen är densamma, dvs. min totala hörsel sabbas rejält av susningarna i ett redan "dött" öra :( :(

Som en trasig högtalare är förresten  ingen dum metafor. Så är det numer, när jag lyssnar till musik. Det låter inte rent utan med kraftig distorsion. Och ibland låter det som om man byter tonart, vilket alltså inte är fallet.
Ja, detta med Meniere är en plåga. Och mitt skov som ALDRIG vill bli bättre..
Jag avslutar som du: Suck!
Ylva

Utloggad Hans

• Full Member
  • Antal inlägg: 187
    • Visa profil
SV: Tinnitus och distortion
« Svar #2 skrivet: 05 juni, 2015, 23:24:32 »
Det där med att det låter som en sprucken högtalare håller jag helt med om. Har skrivit om detta här tidigare.
Mvh/Hans