Hej Sandra!
Tack för ditt svar!! Apropå din fråga om jag har mer än hörselnedsättning, så har jag hela "kittet" så att säga. Började 2012 med tinnitus och det var så man upptäckte min hörselnedsättning, när jag gick till vårdcentralen för lockänsla innan det blev tinnitus på heltid. Trodde jag hade vaxpropp eller nåt. Jag hade också märkt tidigare att jag hade problem att svara i telefon med mitt vänster öra. blev som du säger liksom ett "burkigt" ljud. Trodde det var fel på telefonen..! Sen på sommaren 2013 fick jag akut yrsel och hamnade på akuten. fruktansvärd upplevelse! Yrsel till och från den sommaren. Gick till en kinesisk läkare på sensommaren och hon behandlade mig med massage, akupunktur och örtmedicin. Sen var jag symptomfri till vintern 2014 då jag helt plötsligt fick ett par droppattacker, vilket var det läskigaste jag varit med om i hela mitt liv! Sen våren 2014 äter jag Betaserc, flakes och periodvis använder jag Meniette, för att försöka utjämna trycket i örat. Nu får jag nån gång ibland som små mikroanfall med yrsel som klingar av på några sekunder. Skumt! Den här sjukdomen slutar då aldrig att gäcka en... I våras gick jag till en sjukgymnast som rätade till min nacke, för hon hittade en låsning och stelhet i min vänstra sida av nacken. fick träningsprogram för att bygga upp styrkan och mjuka upp spänningar. Jag pratade med henne om de uppgifter jag fått av dig och kiropraktorn och hon sa att det hon gjort med mig är motsvarande vad en kiropraktor kan göra, men jag funderar ändå att kontakta Tony Schön om inte annat för att höra om hans erfarenhet av att behandla meniere. I höstas fick jag känningar av ångest, som jag är livrädd ska ta över. jobbar aktivt med det, mental träning. vill på inga villkor att detta ska få begränsa mitt liv! Eftersom jag var med om en bilolycka och blev påkörd i min vänstra sida strax innan jag fick tinnitus, så funderar jag en del över min nacke. enligt min sjukgymnast så kan min stelhet i nacken komma från whiplash. Nu mår jag ändå efter omständigheterna bra. har ständig tinnitus och hör ganska dåligt, men yrseln är det jag är mest rädd för, men den kommer inte så ofta (peppar, peppar...) och då i form av korta anfall. Tack, Sandra för ditt tips! Känner att det är viktigt, mentalt, att ha något att försöka med, eftersom det inte finns nån quick fix att ta till och man behöver ha något att hoppas på! kramar till er alla på forumet och ha en härlig kylslagen vintersöndag/Mia