Författare Ämne: Arlevert  (läst 4183 gånger)

Utloggad soleg06

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Arlevert
« skrivet: 05 september, 2016, 17:13:17 »
Hej!
Det var en tid sedan jag skrev på forumet. Hade en bra period under våren 2016 och då försöker jag glömma bort allt vad Meniere heter så även forumet :) Men så drog det igång första dagen på semestern i somras och har utvecklat sig till det intensivaste skovet jag har haft. Tretton attacker på 8 veckor och allt mer nu i slutet. Är helt slut och det finns nästan ingen tid jag inte är yr mellan attackerna heller.
Läste här på forumet försten att en medlem någon provat Bio-Strath, så jag ville också prova. Förutom att det smakar gräsligt så tycker jag att det gjorde mig ännu sämre. Eller kanske jag skulle blivit sämre ändå vem vet. Man greppar ju alla halmstrån som finns.

Nu till min fråga. Jag fick Arelevert utskriven häromdagen mot yrsel. Någon som provat det? Hjälper det? Erfarenheter?

Staffan

Utloggad Hans

• Full Member
  • Antal inlägg: 187
    • Visa profil
SV: Arlevert
« Svar #1 skrivet: 05 september, 2016, 20:33:26 »
Jag tar Arlevert vid behov ibland men då oftast tillsammans med diverse annat vid behov så jag vet faktiskt inte riktigt men för ett par år sen åt jag Arlevert som kur under sju dar då jag var dålig. Svårt att säga om det hjälpte.

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 381
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 05 september, 2016, 20:50:01 »
Din fråga Hjälper Arlevert???? Men svaret på din fråga är.För en del fungerar den och för andra mindre bra.Det är som all annan medicin.Den verkar olika på oss.Det är det som är så jobbigt med Meniere.Det finns ingen medicin som passar alla.Tänk den dagen när någon forskare har kommit fram till ett botemedelHelge Rask Andersen i uppsal ska nu efter sin pansion fortsäta och forska om Inplantatmot Menieres.:Den består av speciella elektroder som sätts in i båggångarna,som är en del av balansorganet.När ett yrselanfall är på gång kan patienten trycka på en dosa och elektroniskt stimulera båggångarna för att häva ett anfall.
Tänk om vi får vara med om den .Underbart!!!!!!!!!!
Kramis och ta hand om dig!
Yvonne.o

Utloggad Anders Terring

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 05 maj, 2021, 16:08:05 »
Tar Arlevert och det hjälper ibland och ibland inte. Skulle behöva prova något annat då mina attacker kommer allt oftare.

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 381
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 06 maj, 2021, 10:38:01 »
Hej Ta upp det med din läkare.Finns ju andra mediciner såsom kortison,gentamycin.Hoppas du får hjälp.
Lycka till Yvonne.o.