Författare Ämne: AF-terapi  (läst 5862 gånger)

Utloggad Nils

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
AF-terapi
« skrivet: 10 mars, 2017, 13:50:36 »
Hej, min AF-terapi mot Menieres sjukdom.
1. Mät trycket i ÖGONEN hos optiker, innan AF-terapin. Ta vara på mätapparatens kvitto, används såsom jämförelsevärde senare.
2. Ät halv dos SPC-flakes 1/2 dl på morgonen och 1/2 dl på tidig kväll med 1/2 dl vanlig mjölk.
3. Ät en påse=4 gram Salovum vid KRIS. Plattas ut och klibbas fast i "smöret" på en smörgås. Salovum-macka = äggmacka! Ha alltid en påse Salovum med dig.
4. Känn efter + kontrollera hos optiker, resultatet av AF-terapin. Mitt ögontryck sänktes från 24 till 17 mm Hg. Jag tänker fortsätta med min AF-terapi tillsvidare. Varje meniere-attack kan ge svåra skador på hörsel, balans med mera. AF har inga biverkningar.

Mina kommentarer till "min AF-terapi" ovan.
1. Det finns ELISA-analys för AF, men det återstår att utveckla automatisering innan analysen kan användas på stora patientgrupper. AF reglerar trycket i sinnesorganens vätskerum. därför praktiskt och enkelt att tillsvidare mäta trycket i ÖGONEN.
2. På  SPC-förpackningen står: SPC-flakes kan ätas naturell  med t.ex. fil, yoghurt eller mjölk. SPC-flakes kan också kokas till gröt ensamt eller tillsammans med andra grynsorter. SPC-flakes kan också blandas i mjöl och användas till bakning av kakor och bröd. Där står också  att SPC-flakes "skall ej användas för parenteral administration" vilket betyder "ej för intag på andra sätt än genom munnen".
3. På Salovums produktionsblad står: Salovum rörs  ut i kall vätska / juice. Bäst resultat  uppnås med juice - gärna  med juice med fruktkött. Salovum kan också strös under pålägg på bröd eller röras ner i blandningen till äggrätter.
4. Docent Per Hanner: Havren har troligen inte någon botande effekt, utan det kan vara så att man måste tillföra den hela tiden. Om man slutar sitter effekten i ungefär 6-8 veckor innan den avtar.

Med vänliga hälsningar Nils

Utloggad Nils

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: AF-terapi
« Svar #1 skrivet: 10 mars, 2017, 14:30:07 »
AF - ANTISEKRETORISK FAKTOR
HRF har en välkänd åtgärdtrappa mot Menieres Sjukdom. Trappsteg nr 4 Mältat havre = AF = Antisekretorisk Faktor. AF är ett protein, som kroppen själv producerar. AF fungerar som cellsignal. AF ingår biokemiskt i långa kedjor  av cellsignaler, som reglerar trycket i inneröron (Menieres Sjukdom), ögon och skallen, samt även inflammationer. Felaktigt AF-system framkallar därför en mängd sjukdomar. Forskning vid Sahlgrenska Akademin m.fl. ställen pågår om just cellsignal-kedjor där AF ingår. Även forskning med många studier på patienter.

SPC-flakes ökar KROPPENS EGEN PRODUKTION av AF, dock inte hos alla personer, forskningen vet "snart" orsaken till detta. OBS! SPC-flakes verkar först efter CA 11 DYGN, OMLOTTLÄGGNING vid samtidigt bruk av Salovum. Dosering enligt forskningsrapport år 2011: SPC-flakes intas i en daglig dos av 0,5-1,0 g/kg kroppsvikt för vuxna och 1,5-2,0 g/kg kroppsvikt för barn fördelat på 2-3 tillfällen per 24 timmar.

Salovum: Börjar verka efter ca 40 minuter efter intag. Salovum innehåller FÄRDIG AF. Man matar höns med SPC-flakes. Hönsäggen får då hög halt av AF,  som man tillverkar Salovum av.

AF-16: Ett KONSTGJORT ÄMNE bestående av de mot sjukdomarna verksamma 16 aminosyrorna av 377 i ena ändan av det naturliga AF. Används inom forskning med stora säkerhetsinstruktioner. Läkemedelsverket gav 2007-02-26 Fas I tillstånd för AF-16 på ögontryck. Fas I = försiktig studie på friska människor. AF-16 är rent och kan "snart" som läkemedel tillföras människokroppen på många olika och effektiva sätt.  :)   :)   :) 
Med vänliga hälsningar Nils

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 381
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 10 mars, 2017, 20:31:20 »
 :) :) :)Hej Nils
Kul att läsa din info om AF.den är väldigt bra och informativ.När Per Hanner levde gjorde han en
stor studie om Af SPC och SALOVUM.Man gav patienter som kom in till sjukhuset och var Yrsliga
Salovum.Många av dom kunde sedan åka hem igen.Just detta att kroppen inte har tillräckligt med Af . Så tillför
man det och då får ett bra resultat. Det var efter den studien som Salovum kom i "ropet" Här i Stockholms län kan en dietist skriva ut det på ett speciellt recept och det går då på Högkostnadsskyddet.Det var Lars Sjöstrand VD på Lantmännen som såg till det
Själv har jag alltid några påsar Salovum med mig.
kram och sköt om dig!!!!!!
Yvonne.o :) :) :)

Utloggad Nils

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 10 juli, 2017, 12:47:36 »
Hej Yvonne!
Det pågår ju en ny studie om Salovum på Karolinska Sjukhusets balansavdelning. Vet Du vad den handlar om? Vad är syftet, mål, obljectives som det brukar kallas i vetenskapliga sammanhang. Kanske kan jag redan nu förbättra min AF-terapi.
Med vänliga sommarhälsningar från Nils   :) 

Utloggad Hans

• Full Member
  • Antal inlägg: 187
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 10 juli, 2017, 20:19:36 »
Låter intressant. Ska börja med Salovum men dyrt dyrt. Mitt Landsting subventionerar inte. Däremot har jag fått handikappersättning som kan kompensera till viss del. Genom att det är så dyrt, runt 14 kr påsen har jag bestämt mig för att ta en påse tre dar i veckan på bestämda dagar. Vore spännande att få veta mer om studien. Har hört att vissa läkare bara ordinerar när man har yrsel och då som akut behandling, typ 2-3 påsar på en gång eller under några timmar.
Hälsn Hans.

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 381
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 10 juli, 2017, 20:37:26 »
Hej Nils.Har varit där just idag. Jag frågade om Salovum för en annan persons räkning .I Stockholms län kostar det för  1mån  300kr per påbörjat kalendermånad.)90 st på ett utag REK:1-3påsar per dag.Hon sa ingenting om Att det pågick en studie om det.Blir lite fundersam när jag kommit hem .Och du informerat om detta.Skall tillbaks dit i slutet av juli för att göra en Genta insprutning.Då ska jag fråga.Hoppas du har det bra.  Kram Yvonne.O.

Utloggad wdb2021

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 29 april, 2021, 09:49:30 »
Detta är en mycket bra AF-behandling, uppdelad i steg och förklarade tydligt proceduren.