Bättre period??
Nä, det verkar inte så. Det går bara utför

Väntar på att "skovet" ska vika, men det verkar ha fastnat för gott.
Den senaste veckan har jag dessutom haft stora sömnbesvär innebärande ca 3-4 timmars vila per natt.
Jag somnar ofta fort men vaknar efter ca 3 timmar. Och hör mitt stirriga hjärta i örat, börjar känna ångest (är det nåt med hjärtat? Ska det slå så fort?..), kan inte koppla av och sen är det kört. Kan uttröttad somna om framåt morgonkvisten.
I natt blev det iofs nästan 6 timmar, men jag är rädd för att gå och lägga mig pga nattens ev. fasor

Såå, jag är utmattad och orkar snart inte med det här längre.
Vet inte vart jag ska vända mig.
Öron ställer oftast upp men har ingen hjälp att erbjuda mot tinnitusen.
Och Psyk. har inte resurser. VC?
Dom kan ju inte göra nåt heller förutom att skriva remiss till Öron etc. (som inte kan göra nåt..).
Skulle vilja ha en läkare där jag kan diskutera hela situationen, men det verkar inte finnas nån lämplig disciplin för det.
Och Gilla, ang. hörapparat - så har jag det på mitt "friska öra". Jag har nedsatt hörsel på det också (åldersrelaterad) men inte Meniere. Och det funkar väl hyfsat men inte hundraprocentigt. Locket och tinnitusen i M-örat sabbar totalbilden.
Tror inte jag skulle ha glädje av hjälpmedel i mitt sjuka öra för, som dom sade på Öron, "det där örat är förstört".
Ja, det var inga roliga nyheter men tyvärr sanningen.
Hoppas innerligt ni andra slipper samma lidande!!
Ylva