Författare Ämne: HJÄLP!!!  (läst 1174 gånger)

Utloggad Ylva

• Full Member
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
HJÄLP!!!
« skrivet: 11 december, 2018, 23:50:40 »
Hej!
Har inte skrivit nåt på länge, då det verkar helt avsomnat här (bortsett från en del obegripliga spam >:().
Men nu måste jag skicka ut ett nödrop: HJÄLP!!!
Vad gör man, när Menieren plågar en så man funderar på självmord, men ändå inte vill dö???
Just nu har jag det så fruktansvärt jobbigt :'(
Min hörsel på Meniere-örat är nästan helt borta förutom diverse missljud och susande plus pulsslagen, som känns där.
Jag fungerar inte längre utan hörapparat och text-TV måste nästan jämt användas.
Vidare känner jag mig smått ostadig för jämnan och senast i förrgår fick jag lägga mig på golvet, då omgivningen började röra sig för mycket.
Ska man behöva ha det så här?
Att tala om livskvalitet är skrattretande.
Trodde aldrig att Meniere kunde gestalta sig på det här sättet.
Några yrselattacker då och då samt försämrad hörsel hade jag hört. Men det här :o
Vad ska jag ta mig till?
Öron går aldrig att få tid till. Dessutom verkar dom ointresserade.
Jag har viss kontakt med en kurator på psyk, men det är allt.
Jag orkar snart inte längre, HJÄLP!!!
Vädret ställer inte heller upp och bidrar med sina eviga lågtryck till ytterligare försämring.
Ylva

Utloggad Tommi

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: HJÄLP!!!
« Svar #1 skrivet: 08 januari, 2019, 10:54:47 »
Hej Ylva.

Jag rekommenderar fortfarande att du åker till Danmark och får orthokine-behandlingen. Jag var där och hämtade en ny dos av sprutor och min bror injiserade sista sprutan i mig igår kväll.
Anne som är ansvarig för orthkonine sär i Hilleröd berättade för mig om en dam som låst in sig i sitt hem under 8 år för att hon hade en sån fruktansvärd meniere att hon inte gick ut....
På något sätt fick hon höra om orthokine-behandlingen och fick den gjord..... Nu låser hon inte in sig i sitt hem längre utan är ute bland folk och fä precis som alla andra...... Så åk mner och få det gjort och börja må bättre.

MVH/ Tommi

Utloggad Ylva

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 08 januari, 2019, 22:04:53 »
Tack för svaret, Tommi :)
Roligt att höra av nån "bekant" på planket.
Förstår inte vart alla tagit vägen?
Bara för att nån "alien" härjar på vår sida, behöver väl inte alla andra försvinna.
Frågor: Vad är Orthokine (medicinskt), Var injiceras det? Hur får man kontakt med Anne i Hilleröd???
Jag kanske skulle ta upp det med min läkare på Öron, som efter mina nödrop senast föreslog, att jag skulle börja med SPC-flakes. Har ni hört? Skrattretande att föreslå att jag ska börja äta mältat hö, som enligt flertalet har marginell effekt.
Billigt är det inte heller.
Hoppas höra av dig och andra igen!
Ylva

Utloggad Tommi

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 09 januari, 2019, 09:47:54 »
A2 Reumatologi og Idrætsmedicin
www.a2privathospital.dk
Där hittar du all info och kontaktinfo. Se till att åka ner och få det gjort. ????????

Utloggad Tommi

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 25 januari, 2019, 19:43:55 »
Har du varit i Danmark och fått sprutorna? Mvh Tommi

Utloggad Ylva

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 29 januari, 2019, 21:54:19 »
Tommi!
Jag har inte varit i Danmark. Orkar inte just nu.
Känner mig apatisk och villrådig med ångest och hjärtklappning.
För stunden handlar det om att överleva från dag till dag, så några resor
är inte aktuellt.
Men jag har inte glömt ditt tips :)

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 374
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 29 januari, 2019, 23:07:56 »
Hejsan Ylva Läser med förtvivland :'( ;) att du mår så dåligt.Finns det inget som kan hjälpa dig????????.Tänker ofta på dig och den fina korrespondans vi hade i början när klotterplanket var färskt
Ha det gott HJÄRTEKRAM Yvonne.o ;)

Utloggad Ylva

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 03 februari, 2019, 00:36:22 »
Tack Yvonne :) :)
Minns också våra första kontakter. Då kunde jag väl aldrig ana, att sjukdomen skulle
bli ett sånt helvete.
Har ikväll försökt lyssna på Melodifestivalen från Göteborg, men det låter inte bra.
Skrälligt, utan bas och lite halvfalskt samt omöjligt för mig att uppfatta nån text.
Ingen musik är längre njutbar :'(
Vet inte vad jag ska ta mig till?
Har dessutom haft yrselbesvär senaste tiden. Senast i går morse, då jag vaknade av illamående och gungighet.
Besvären påverkade hela dan och gick aldrig riktigt över helt.
Då jag inte kan kanalisera mina känslor, upplever jag dagligen ångest med stark oro och hjärtklappning.
Eftersom hjärtaslagen hörs i Meniere-örat triggas besvären igång ytterligare.
Nä, usch, jag undrar om jag överlever denna vinter?
Hoppas vi hörs igen :-\
Kram från Ylva

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 374
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 03 februari, 2019, 16:31:48 »
Hej Ylva!!!!!!!!!!!!!! Ja idag vaknade jag att det kommit 20cm nysnö Ja nu blev det riktigt vinter.Alla på gården har idag varit ute och skottat(för hand)snö.Usch säger jag ,jag längtar att ska bli VÅR  Så man kan gå igen ute på barmarken .Jag har  i dagarna kunnat gå utan rullator som jag behövt i 2år.Har haft många droppattacker och brutit armen med komplicerat armbrott som inte ville läka.Ja usch vad jobbigt det har varit.Ja våran sjukdom beter sig på alla konstiga sättoch  ,ställer  till det, för oss. Jag tänkte skriva direkt till dig men ingen mailadress!!!!??Kram till dig från mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yvonne.o