Författare Ämne: Synphora  (läst 7688 gånger)

Utloggad Hans Wahlgren

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Synphora
« skrivet: 26 november, 2014, 10:03:57 »
Hej

Min Ménière är gammal, men diagnosen pinfärsk. Debuten sträcker sig c:a 15 år bakåt i tiden. De senare åren har den accelererat och jag har efter en del turer i sjukvården fått besvären utredda på KS Huddinge. I samband med diagnosen fick jag frågan om jag ville ingå i ett forskningsprogram. http://www.synphora.com/lider-du-av-menieres-sjukdom-.html  Har ännu inte fått någon information men om jag förstår saken rätt så är det samma verksamma verksamma substanser som används mot övertryck i ögat som nu ska testas mot övertryck i innerörat. Någon mer som ingår / ingått i de här testerna?

Mvh Hans

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
SV: Synphora
« Svar #1 skrivet: 26 november, 2014, 19:24:15 »
   Hej  Hans
Har precis idag pratat med Fredrik Hennel på KS Solna om Latanoproststudien-Det är samma ämne som man använder för att sänka trycket i ögat.Som du ser har jag på "Huvudet" skrivit om denna studie.Vi kommer att vid nästa utsckick av vårat cirkulär till våra medlemmar i hela landet göra ett upprop om denna studie.Du kanske skulle vilja gå med i Föreningen???
Hjärtliga hälsningar
Yvonne

Utloggad Hans

• Full Member
  • Antal inlägg: 187
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 27 november, 2014, 04:51:43 »
Hej Yvonne. Gammel "Hans" här  :) Du vet att jag är mycket intresserad av Latanoprost medicinen. Vad är det för upprop du talar om?
Vänligen
Hans

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 27 november, 2014, 12:01:57 »
Hej "GammelHans".Kul att du är med oss igen på banan,JO i vårat nästa cirkulär kommer det ut en Annons som Synphora har annonserat i bl.a Dagens Nyheter.Är du fortfarande med i Föreningen?????.Vore kul att pratas vid.
Hjärtekram Yvonne O.

Utloggad Hans

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 28 november, 2014, 06:32:52 »
Nej, jag är inte med i föreningen.

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 28 november, 2014, 12:32:45 »
               Hejsan Hans
Vill du gå med då kanske????
Är du alltid så morgontidig av dig???
Ha en bra dag.Jag ska baka lussekatter nu.
Lussekram Yvonne :)

Utloggad Hans

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 28 november, 2014, 12:42:29 »
Hej. Jag är i Thailand, därför tiden :-). Men jag är sugen på att gå med.

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 28 november, 2014, 22:31:05 »
 :) Hej Hans
Jaha det förklarar en del.Låter underbart.Här är det bara grått ute.Man vet knappt om det är dag eller natt. Så NJUT så länge det går. 8) Solkram Yvonne

Utloggad Hans

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 21 februari, 2017, 10:28:37 »
Enligt min doktor har inget resultat publicerats av Latanoprost-studien. Enligt henne kan det bero på antingen att studien föll ut negativt (vilket hon hört ryktesvägen) eller att underlaget var för klent för att en utvärdering skulle kunna ske. Man får väl vänta och se. Nån slags info bör man ju förvänta sig och kräva. Mycket underligt annars. Synphora hör inte av sig längre.
Hans

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 21 februari, 2017, 13:21:46 »
Hej Hans
Jag har fått infot från en läkare i Lund .Deras klinik var med. Svaret är =Dåligt  resultat och man kände sig ganska besvikna över detta
Men jag tror inte att det blir någon information Det har ju nu gått ett halvår Men man ska aldrig säga aldrig.
Är du hemma nu efter semestern????? Lät väldigt skönt Barmark igår -snötäcke idag.Jag vill ha VÅR!!!!!!
Kram och ha det bra!
Yvonne O.