Författare Ämne: Betaserc, Salovum, Kortison, Meniett..?  (läst 14616 gånger)

Utloggad Ylva

• Full Member
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
SV: Betaserc, Salovum, Kortison, Meniett..?
« Svar #15 skrivet: 06 februari, 2016, 16:15:26 »
Stackars dig, silenhag :( :(
Ja, den här sjukdomen är hemsk och förföljer en ständigt. Och inte finns det nån vettig hjälp heller!!

Jag mår inte heller bra för tillfället. Blir alltid mycket sämre vid kraftiga lågtryck, som det varit den sista tiden.
Regn och rusk stup i kvarten, usch >:( >:(

Hörseln kommer och går. Även denna är sämre just nu. Konsekvensen har tyvärr blivit, att jag börjat isolera mig. Undviker "omedvetet" miljöer där man måste prata hela tiden.
OK, hörapparat hjälper, men det blir ändå inte riktigt bra. Meniere-örat förvränger ljudbilden, antingen så att den sidan är "döv" eller extra ljudkänslig och skräller.
Jag vet inte vad jag ska göra?

Märker att jag börjat ge upp och troligtvis gått in i en depression.
Sover oroligt men ändå ganska mycket. Trots det alltid trött..
Kanske vädret spelar roll här också? Man får ju bara sitta inne i mörkret :o
Jag som är så boroende av att vara ute och röra på mig.

Har dock inte så mycket yrselbesvär, men känner mig ofta lite ostadig när jag tittar åt sidorna.
Ja, silenhag, så är läget för en annan olycksdrabbad.   Men vad är det du har på mobilen?
En "kristall" som hoppat ut ;) ;)
Humorn finns iaf kvar..
Ylva

Utloggad silenhag

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: Betaserc, Salovum, Kortison, Meniett..?
« Svar #16 skrivet: 06 februari, 2016, 17:03:51 »
Men vad är det du har på mobilen?
En "kristall" som hoppat ut ;) ;)
Humorn finns iaf kvar..
Ylva

Den lilla vita "pluppen" på bilden är ventilationsröret som kom ut av örat. Bredvid ligger det ett tuggummi som referens och allt ligger på en IPad Mini.

Känner igen mig mkt i det du beskriver. Yrseln är också för mig det minsta problemet egentligen. Jag lyckades till och med ta en masterexamen samma år som mina vertigoanfall var som värst. Detta på grund av att jag funkade "normalt" mellan anfallen. Nu känns det som att fluktuerande hörsel, tinnitus, skev ljudbild, ljudöverkänslighet gör att man är påverkad alla dagar alla timmar. Jag undviker också många miljöer som jag vet är jobbiga. Och ser man på det med ärliga ögon så är det en typ av isolation, jepp...
MEN jag är i 100 % arbete och är fortfarande motiverad till å bidra på arbetsmarknaden. Det begränsar mig men jag gör fortfarande ett bra jobb. Jag vet ärligt talat inte var jag får energien ifrån. Har dock alltid varit aktiv, är i god form och driver med med olika sporter/aktiviteter ute i det fria (inga lagsporter ;) en passion som ger mkt livskvalitet och en del av min identitet.