Författare Ämne: Orthokine  (läst 34422 gånger)

Utloggad Leffe

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Orthokine
« skrivet: 21 mars, 2015, 09:38:57 »
Det har kommit ett ämne som botar Meniere helt efter två sprutor. Ämnet är patenterat och har inga biverkningar och inga tillsatta substanser. 100 % botade hittills. Men behandlingen är dyr och just nu går det bara att få behandling i Dusseldorf, Danmark och Litauen vad jag hittat. Men den fungerar tydligen.

Lite länkar:
https://www.youtube.com/watch?v=Eaq32M2L9iI
http://www.orthogen.com/en/index.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Orthokine

Utloggad Hans

• Full Member
  • Antal inlägg: 187
    • Visa profil
SV: Orthokine
« Svar #1 skrivet: 21 mars, 2015, 14:08:39 »
Låter intressant men absolut inte säkert att det hjälper alla patienter. Behövs nog fler studier.

Utloggad yvonne.o

• Administrator
  • Sr. Member
  • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 21 mars, 2015, 19:25:44 »
Jag tror oxså det behövs fler studier.Men det vore OERHÖRT intressant om detta stämmer????!!!!!!
Kram Yvonne.O

Utloggad Leffe

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 22 mars, 2015, 18:21:34 »
Det finns kliniska studier på Orthekine men inga på meniere än så länge. Hoppas de satt igång studier på det.

Utloggad Hans

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 26 mars, 2015, 09:36:13 »
Jag mejlade den där kliniken i Tyskland och de ger inte preparatet mot Meniere, bara mot ortopediska åkommor.

Utloggad grumsgullan

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 27 mars, 2015, 08:16:17 »
Hej Hans,

det verkar ju rimligt eftersom dess verkan är att få kroppens celler att "omprogrammeras" och sätta igång att laga sig själv och där är ju själva kruxet och den stora frustrationen med M (ur ett behandlingsperspektiv alltså) - att eftersom ingen VET orsaken, utan det finns endast teorier, så skjuter ju behandlingarna även de vid sidan av målet. Vissa närmre än andra men dock...BRA att du skrev till dem i alla fall!!!

Utloggad Marcelo

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 28 mars, 2015, 02:30:37 »
Hej allihopa!

Vi borde ta den behandlingen med en nypa salt - det finns inga studier eller refernser på att den botar MENIERE utan den har hjälpt till hos människor med MENIERE som tex. Dana White(UFC hjälte) som betalade drugy 12000 dollar för behandlingen och som själv lider eller led enligt honom nu av MENIERE.

Man renar helt enkelt blodet verkar det som i behandlingen, men jag förstår inte riktigt hur det skulle hjälpa oss som har ett örat och dess funktion ur funktion??!!

Marcelo

Utloggad Hans

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 28 mars, 2015, 17:14:42 »
Helge Rask sa igår att han var skeptisk till Kortison då kortison är antinflammatoriskt och det är inte riktigt det det handlar om i Menieres fall.

Utloggad Leffe

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 15 april, 2015, 17:05:58 »
så, nu har jag fått första sprutan med Orthokine. Åtta kvar som ligger i frysen. Min fru ska injicera mig muskulärt tre gånger i veckan under tre veckor. Nytt protokoll: De tog 450 ml blod och körde det i centrifugen under 48 timmar. Förbättring bör märkas efter någon vecka. Jag är den första i Norden att testa detta och fungerar det kommer min svenska läkare börja gräva i det här. ska även på en uppföljning för hörselprov med mera en månad, både i Danmark och i Sverige efter sista sprutan för att kontrollera hur Meniern tagit emot behandlingen.

Krasst kan man säga att de plockar ut ett protein, interleukin, ur mitt blod och injicerar det i kroppen igen. Den "letar" upp de skadade områdena och attraherar stamceller till området och här kommer det kluriga, även om man inte riktigt vet orsaken till Meniere så lagar den flera delar, även trasiga nerver. Jag kommer alltså även märka en förbättring i mitt skadade knä. Det har även med mikroRNA att göra.

Jag har varit i Danmark på ett privatsjukhus och behandlingen kostar 5500 danska kronor. I Dusseldorf kostar den 640€ så de där siffrorna om att det kostar skjortan ska man ta med en nypa salt. Det är ungefär tio stycken hittills som har Meniere och fått Orthokinebehandlingen och alltså blivit helt symtomfria. Även en förbättring i hörseln och en klar minskning av tinnitusen. Hörseln kommer jag aldrig få tillbaka då jag hör kanske 5 % på mitt meniereöra. Men en liten förbättring kan man hoppas på. Även trycket och pingandet ska försvinna. Vi får se :)

Utloggad Leffe

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 15 april, 2015, 17:12:59 »
Att Hans Rask uttalar sig så om kortison fast han inte vet orsaken blir lite skevt. Jag har gått till kiropraktor och då blev min Meniere genast bättre. Jag har även fått kortison och man vet inte varför den fungerar men den funkar i intervall beroende på patient. En del behöver bara ta kortison en gång per år och andra, som jag, varannan månad.

Min Meniere dämpas av både kortison och kiropraktor. Min gissning är att orsaken till min Meniere bland annat har med en skall och nackskada, tillsammans med någon annan orsak. Dana White blev misshandlad och fick både slag och sparkar mot sitt öra och därefter fick han Meniere (enligt honom själv). Orthokine fungerar med evidens mot artros och andra led och skelettskador och därför kanske det även "läker" Meniere. Men det är för tidigt att säga än.

Så, Meniere kan visst vara en inflammation, en nackskada och så vidare.

Utloggad Hans

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 15 april, 2015, 21:02:40 »
Hej,

Jag fick det här svaret från kliniken i Dusseldorf när jag mejlade dom angående Orthokine. Angående Helge Rask Andersen så dissade han inte kortison fullständigt utan menade att en del säkert kan känna sig hjälpta. Han tyckte dock att det låter långsökt att kortison som är antiinflammatoriskt skulle vetenskapligt hjälpa då Meniere inte är en inflammation. Nåt intressant var att han sa var att diverse behandlingar mot Meniere har en placebo-effekt på 70%, vill jag minnas att han sa. Och att det är väldigt högt. Det betyder att tron är oerhörd viktig när det gäller effekter av behandling a v Meniere. Därför skulle också Orthokine kunna hjälpa även om det inte finns nån vetenskaplig studie som bevisar det ( se svaret från Dusseldorf) - de har inte gjorts nån studie ens på Meniere vs Orthokine, så vem vet? Helge Rask sa också att det tyvärr inte finns nåt bra läkemedel mot Meniere och att forskarvärlden är väldigt frustrerade över det, att man efter så många år inte har hittat nåt bot. Helge Rask som är en av de främsta, även internationellt, har sysslat med Meniere i över 40 år. Han sa att vi inte skulle ha alltför höga förhoppningar på Latanoprost-studien som pågår nu (resultat i höst. Blir spännande). Alltför många gånger har forskarna blivit besvikna. Drt är en jävla sjukdom på ren svenska. Helge och ett forskarteam har indikationer på att yttersta skiktet av cochlea- en sträng, kan vara känslig för stress, vilket skulle kunna förklara att man lättare får attacker vid stress och press. Jag frågade om framtiden och Meniere(typ 50 år framåt) vad han trodde om stamcellsforskning och nano-teknik (målsökande läkemedel). Han trodde att det mer skulle handla om hur vi kan förstå dränaget i innerörat, då Meniere handlar om obalans i vätskerummen i innerörat.

Ha det gott
Hans

Dear Hans

thank you for your email and your interest in our work.
I am responding to this email as Orthogen has forwarded this email to me.

We would like to point out that Regenokine and Orthokine procedures are used in orthopedic applications and were verified for Osteoarthritis and spine disease by randomized, double-blind studies.

The use of this procedure in other indications like the one described is a so called “off label” use which we do not want to promote actively, as there are no double- blind studies for this indication.

Therefor we cannot offer the treatment on a routine basis. However if you should have an orthopaedic problem which falls into in the indication of Regenokine/Orthokine, a treatment could be done and a therapeutic effect on your discussed medical problem might be possible. If this is the case, please send us the last medical reports about this condition. We can give predictions of outcome for the orthopaedic indications but not for other indications. We hope you understand this.

To get a better insight about the Regenokine program you can purchase the published book

"The End of pain." on Amazon kindle and iTunes. www.the-end-of-pain.com

Please don't hesitate to contact us for further questions.

Best regards,
Amelie Bendig

Assistant of Dr. Wehling/ Dr. Hartmann
Patient Care Coordinator
Regenokine Manager

Privatärztliche Gemeinschaftspraxis
Prof. Dr. med. Peter Wehling
Dr. med. Jens Hartmann
Stadttor 1 • 40219 Düsseldorf
Tel.: + 49(0)211 - 60 255-0
Fax: + 49(0)211 - 60 255-25
praxis@wehling-hartmann.de

Diese elektronisch übermittelte Post ist nur für den aufgeführten Empfänger bestimmt. Im Falle einer irrtümlichen Übermittlung bitten wir um Rücksendung an den Absender. Wir weisen darauf hin, dass diese Sendung einschließlich aller Anlagen insbesondere Dateianlagen unser Eigentum ist und ohne unsere schriftliche Zustimmung weder abgeändert, kopiert noch dritten Personen zugänglich gemacht werden darf.

This e-mail is private and confidential and should only be read by those to whom it is addressed. If you are not the intended recipient, please return this e-mail to the sender. We notify that any dissemination, distribution, copy, reproduction, modification or publication of this communication is strictly prohibited. This message is not intended to be relied upon by any person without subsequent written confirmation of its contents.

Am 23.03.2015 um 09:51 schrieb Info <info@orthogen.com>:

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von:  [mailto:kalokol@hotmail.com]
Gesendet: Samstag, 21. März 2015 14:04
An: info@orthogen.com
Betreff: Hello

I have Meniere on both ears. What are the chances of getting cured with your
treatment and what is the costs?

Kindly
Hans

Skickat från min iPad

Utloggad grumsgullan

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 16 april, 2015, 08:37:35 »
Hej Hans och Leffe!

Jag tror att ni har lika rätt bägge två. Jag tror (helt utan att ha forskat...) att M är flera olika sjukdomar varav det finns en "klassisk" (den Helge m fl syftar på) och sen diverse avarter under samma diagnos (bl a den/de varianter som vi med kroniska nack-och skallskador kan få. I det senare fallet så misstänker man att den kroniska instabiliteten i de kraniocervikala ligamanenten mm ger upphov till mer eller mindre kroniska små inflammationer som förgiftar (via utsöndringar från mitokondriernas ämnesomsättning)  såväl kranialnerver som hjärna/CNS - så i de fallen kan det onekligen vara en poäng med kraftigt antiinflammatorisk medicin. Salovum fungerar på liknande vis men är inte lika starkt.

Så Leffe, jag följer gärna din "resa" här på Planket! Wow!!!om du kunde bli hjälpt i M:en och Wow!!! om det skulle fungera på även på facettledsartroser i nacken eller rent av på själva grundskadorna!!! Berätta GÄRNA och lycka till så länge!

Utloggad Leffe

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 17 april, 2015, 08:26:06 »
Hej Hans och Leffe!

Jag tror att ni har lika rätt bägge två. Jag tror (helt utan att ha forskat...) att M är flera olika sjukdomar varav det finns en "klassisk" (den Helge m fl syftar på) och sen diverse avarter under samma diagnos (bl a den/de varianter som vi med kroniska nack-och skallskador kan få. I det senare fallet så misstänker man att den kroniska instabiliteten i de kraniocervikala ligamanenten mm ger upphov till mer eller mindre kroniska små inflammationer som förgiftar (via utsöndringar från mitokondriernas ämnesomsättning)  såväl kranialnerver som hjärna/CNS - så i de fallen kan det onekligen vara en poäng med kraftigt antiinflammatorisk medicin. Salovum fungerar på liknande vis men är inte lika starkt.

Så Leffe, jag följer gärna din "resa" här på Planket! Wow!!!om du kunde bli hjälpt i M:en och Wow!!! om det skulle fungera på även på facettledsartroser i nacken eller rent av på själva grundskadorna!!! Berätta GÄRNA och lycka till så länge!

Hej Gumshullan och tack för ditt svar. Jag ska uppdatera så fort jag har något :) Du har möjligtvis inte en länk på dem som misstänker och vad. Är väldigt nyfiken på den.

Utloggad grumsgullan

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 17 april, 2015, 09:18:32 »
Hej Leffe!

Nej, tyvärr inte någon enkel länk. Detta är sammanfattad halvofficiell information som jag har av initierade svenska, nordiska och internationellt verksamma läkare som på oliksa sätt söker hjälpa patienter med kroniska nackskador. En del av kruxet (som jag ser det) är att dessa många gånger donar på med sin egen forskning och sina egna kliniker och hinner/mäktar liksom inte med utbyte med andra kollegor med liknande intressen så mycken god kunskap går förlorad av att arbetsbördan helt enkelt blir för stor. Flera av dem som jag besökt har dessutom sagt modell "åh, det här vet jag men jag hinner inte nu, jag ska skriva en avhandling så fort jag går i pension". Så vi får vänta...patient betyder väl just det - "den som väntar tåligt"...:-)

Är du sugen på att sätta dig in litet i ämnet kan du alltid googla på "cranio cervical junction" eller "cranio cervical disordes" och "vagus nerve disorders" mm mfl

Trevlig helg!

Utloggad Leffe

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 17 april, 2015, 11:44:22 »
Stort tack!

Vet att en av de främsta forskarna och tillika min läkare söker efter en taggad neurolog som han kan samköra forskningen med. Han kommer även grotta mer i Orthokine om det botar min Meniere.

Och jag gillar inte att vänta tåligt på andra. Det är väl därför jag dammsuger allt som har med Meniere att göra :)